fredag 4 september 2009

Idioter finns det gott om.

Jag måste börja med en påminnelse, inte till mig själv, utan till er andra. Utifall ni glömt.

Jag älskar mitt jobb.

Det gör jag verkligen. Även när det är tungt och slitigt. Även när jag jobbat 17 timmar i sträck med bara en lunch på 15 min som dessutom blev avbruten. Även när jag jobbat 6 timmar i sträck utan att få sitta ned en enda gång, eller ha en rast överhuvudtaget. Även när allting som kan gå fel, gör det.

Idag (eller ska jag säga inatt) har allting strulat. Detta är första natten av 5 nätter i rad för mig här. Jag glömde hur man tar betalt med kort i kassaprogrammet vi använder, Taxi Sthlm har strulat så in i bara helvete med oss vilket gått ut över våra gäster, jag lyckades paja ett gäng glas och muggar, jag har fått halvt skälla ut folk som försöker muta mig för att jag ska servera dom öl efter stängning, jag glömde rutiner och fick stressa som ett as för att hinna innan deadline, pendeln strulade på väg till jobbet så jag missade bussen som går en gång i timmen, med mera med mera.

Men främst blir jag ursinnig på Taxi Sthlm. Jag beställde en bil hit, på Lidingö, och de skickade den till Upplands Väsby. Sen ändrade de bokningsnumret på den utan att förvarna oss, och skickade en ny bil hitåt, men som körde till fel konferensanläggning och stod där och väntade. Sen blev de sura över att vi avbokade bilen vi fick vänta 40 minuter på, när vår gäst ville lägga sig och sova. Jävla trassel.

Nu har jag 2 timmar kvar här, sen blir det hem och sova lite. På kvällen, innan jag åker till jobbet igen, ska jag och Johanna hem till söta Niklas och Sandra och äta deras första försök till vegetarisk middag. Jag är säker på att de kommer lyckas utmärkt. Dessutom är det alltid mysigt att träffa dom, speciellt när jag kan gnälla ikapp med Niklas över arbetsplatsen, då han är en kollega till mig. ;)

Men ja, nu blir det de sista rutinerna, sen invänta dagspersonalen och avrapportera.

Inga kommentarer: