tisdag 29 september 2009

Inga glada nyheter.

Jahapp. Då sitter man på jobbet, igen. Nu kör jag veckan ut natt, sen får vi se hur det blir. Fick schemat för oktober tidigare idag, och det ser verkligen inte lovande ut. Totalt för oktober så har jag fått ungefär 30 timmar, vilket knappt är hälften av min hyra. Så det verkar som om december månad kommer bli jävligt tung ekonomiskt. Inte så kul alls, faktiskt. Så nu blir det till att hålla JÄVLIGT hårt i alla pengar jag har, hålla planeringen sjukt öppen för hela oktober utifall det ramlar in extrapass, och hålla tummarna så hårt att det gör ont för att jag får fler pass. Jag pallar inte ha ångest över att inte få jobba, det gör jag verkligen inte.

Det som är så surt är dessutom att jag tvingades avboka allting jag hade planerat under oktober, bara för att kunna hoppa in och jobba om dom ringer. Jag hade faktiskt sett fram emot en hel del saker, men det blir till att hålla sig i sthlm och rulla tummarna framför telefonen. Usch.

Roligare än såhär blir det inte gottfolk. Det händer i princip ingenting runt mig för tillfället, och det enda som händer är dåliga saker. Så inga positiva nyheter denna gång, inte.

Nu ska jag fokusera på jobbet i nån timme eller två till, innan jag slår upp laptopen och drar igång första säsongen av OZ. DET ser jag fram emot.

Inga kommentarer: