lördag 17 oktober 2009

Meningen med livet.

Jag har en teori. En teori som jag faktiskt börjat tro på mer och mer den senaste tiden. Gällande livet, och meningen till detta.

Sedan tidernas begynnelse, eller åtminstonde så långt bak som det går att hitta, har människan sökt "meningen med livet", utan att hitta denna. Eftersom människan av naturen inte gillar nederlag, så har många hittat på egna varianter för att förklara sin egna mening med livet, så som att älska sin nästa, jobba med något, osv osv osv i all oändlighet.

Jag tror, att vi inte kommer hitta någon mening. Av den simpla anledningen att det inte FINNS någon mening med vårat liv. Människan är en parasit på jorden, som sakta äter upp och förstör allting. Vi har inget syfte, och kommer aldrig ha det. Vi formar bara allting runt oss för att gömma att vi sakta dödar planeten, och för att det ska se ut som att vi har ett syfte. Bevis på att vi är parasiter finns överallt. Jorden dör sakta ut, och vi letar efter nya planeter att befolka, och slutligen förstöra.

Människokroppen är också den ett bevis. Kroppen bekämpar sjukdomar och parasiter mestadels på ett väldigt simpelt vis. Den höjer temperaturen tills allt som inte ska vara där dör ut, så kroppen kan återgå till det normala igen. Precis som jorden gör för tillfället. Den höjer sakta men säkert temperaturen, tills det kommer till den punkt då människan inte längre kan leva här.

Jag vågar inte spinna vidare på detta här i min blogg, men jag kan lätt plita ned ett par a4 om detta.

Jag har hittat den så kallade "meningen med livet". Har du?

Inga kommentarer: