torsdag 1 oktober 2009

Lösning!

Allt trassel har nog fan löst sig, faktiskt. De 30 timmarna för oktober har utökats till 175 timmar. Jag kör natt hela månaden ut, 4 dagar/vecka. Så jag är nöjd. :) Det innebär att jag kan lämna uniform och utrustning på jobbet, så jag slipper släpa på skiten. Och, eftersom det är 175 timmar, varav 150 är OB-timmar, så kommer jag få ut en rätt schysst lön i november. Så min oro är helt bortblåst.

Men det hände lite saker igår, ändå! En timme efter att jag postat mitt förra blogginlägg här, ringde AL och sa åt mig att åka direkt härifrån och köra "ett par timmar extra på dagen". Så det gjorde jag. Som tur var blev det faktiskt bara "ett par timmar", närmare bestämt 3. Så 13-14 timmars arbetsdag kom jag upp i totalt. Skoja inte att jag var så laaaagom sliten sen.

Nu sitter jag, som vanligt, på jobbet och tar det lugnt. Om 20-30 minuter ska jag jobba lite i nån timme eller två, och efter det ska jag sätta mig och slöa bara. Jag har nämligen inget kvar att göra då.

Men först ska jag jaga rätt på en kopp kaffe! Jag VET att det borde gå att få tag på. Jag bara vet det.

Inga kommentarer: