fredag 12 juni 2009

Avbokade planer.

Jag blir rent utsagt förbannad på folk som inte har vett nog att avboka planer I TID. Utan nej, när man i stort sett precis kommit fram till rätt station, får man ett sms som säger "du behöver inte komma, inte på humör". Underbart, verkligen. Det blev till att sätta sig och åka hem igen. Eftersom det dessutom var sent, så tog det mig nästan en och en halv timme att komma hem. Det är otroligt dålig stil. Ska man avboka planer, som jag tycker är helt okej, så ska man åtminstonde göra det i tid. Inte nån minut innan, eller dylikt.

Igår, och idag, är jag alltså sur. Riktigt sur, faktiskt. Tillräckligt för att känna att mina planerade midsommarplaner med ovan nämnda person kanske inte kommer bli av, eftersom jag då inte kommer vara "på humör" för det.

Nu ska jag sätta mig med mitt vääääldigt försenade designjobb en stund, och sen städa. Allt ackompanjerat av arg musik, för att matcha mitt humör.

Varför umgås jag inte mer med människor som faktiskt uppskattar mig för?

Inga kommentarer: