söndag 21 juni 2009

Vegetarianer är undermänniskor?

Han: "Vegetarianer är undermänniskor. Nu tappade jag all min respekt för honom."
Jag: "Hur menar du där?"
Han: "Tre."
Jag: "Fast, jag är på riktigt intresserad. Hur menar du när du säger att ”vegetarianer är undermänniskor”? Utveckla gärna."
Han: "De har en underlägsen mentalitet. Slavmentalitet. De har för mycket moral."
Jag: "”Underlägsen mentalitet”? ”Slavmentalitet”? Vart får du de påståendena ifrån, och vad grundar du dom i?"
Han: "De har en överdrivet altruistisk attityd, kan inte ta för sig eftersom de är styrda av sin moral.

Nej, allvarligt talat, du måste vara rubbad om du tog mig på allvar. X)"

Jag var ungefär en HALV millisekund ifrån att gå loss med all världens ilska på honom där. Jag har förr stött på folk som på allvar har liknande åsikter, och det gör mig så infernaliskt förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vissa anser att vegetarianer är sämre människor för att de väljer att inte äta kött. Seriöst? Till att börja med finns det folk som är vegetarianer av andra anledningar än att de inte tycker om att djur skadas, tillexempel folk som inte tycker det är gott. Sen; vad är det som gör vegetarianer till sämre människor? Att man inte vill äta något som levt, andats, haft familj, osv är för mig FULLT förståeligt, och jag börjar mer och mer glida in i sådana tankebanor själv.

Nej, jag orkar inte ranta om hur puckade vissa människor är, så jag lämnar det området, och återgår till att leta film för kvällen.

Inga kommentarer: