torsdag 23 juli 2009

AM

Ännu en dag på jobbet. Armémuseet är lite läskigt, eftersom det är fyllt med vaxdockor som ibland ser exakt ut som människor. Det blir ännu läskigare när man går upplåsningsronden och det är helt släckt på museet. Jag har fler än en gång hittills halvt sprungit in i dockorna och fått en mindre hjärtattack. Men nu har något annat uppstått också... Jag PRATAR med dockorna på morgonen. :( Jag kom på mig själv med att hälsa godmorgon och snacka om vädret nu imorse. Men jag antar att det är någon form av försvarsmekanism. Om jag pratar med dom, så blir jag inte lika rädd för dom när jag rundar ett hörn och hamnar 10 cm från en docka mitt i mörkret. Dessutom måste man ju vara trevlig mot dom, tycker jag. De bor ju ändå här.

Nu ska jag surpla i mig mitt kaffe, och sen hugga in på min frukost som jag faktiskt var duktig nog att köpa tills idag. Inte en chans att jag är sådär hungrig idag som jag var igår.

Inga kommentarer: