fredag 24 juli 2009

Helvetisk morgon?

Morgonstund har guld i mun. Eller hur det nu skrivs. Så är dock INTE fallet. Den här morgonen slår nog alla rekord hittills i jävlighet. Jag var på asbra humör imorse, om än galet trött. Kom fram till jobbet en halvtimme för tidigt. Första orostecknet var att en grind var öppen, som jag VET att jag stängde igår kväll. Andra orostecknet var att det var tänt inne i personalingången. Det var det INTE igår kväll, eftersom JAG släckte, och JAG var sist ut ur byggnaden. Så jag tar en snabbkoll runt huset, hittar inget, och tänker "jaja, skitsamma". Jag larmar av, och öppnar dörren. Då märker jag det. Brandlarmet verkligen VRÅLAR till mig "En situation har uppstått i byggnaden. Alla lokaler måste utrymmas omedelbart!" osv. Jag får lite panik, och ringer arbetsledningen. Det visar sig att det där har gått hela natten, pga nåt vattenläckage. Ingen har vetat hur man stängt av det, så det var upp till mig att försöka lista ut det. Sagt och gjort, jag ringde fanimig ALLA jag kunde komma på för att få reda på hur man stänger av oväsendet, som gav mig enorm huvudvärk. Jag menar, jag har inte ens fått mitt morgonkaffe!

Det tog mig närapå en timme att ringa runt och försöka hitta det. Ingen visste, så det slutade med att jag fick egenhändigt, helt utan någons hjälp, felsöka allting och hitta knappen. Det lyckades jag med också. Sen kunde jag slappna av, och gå och brygga lite kaffe. Så nu sitter jag här, med en larmdator som hatar mig (för att i princip alla larm gått pga brandlarmet) och en kopp nybryggt kaffe i handen. Jag har mycket jobb framför mig för att återställa allt till det normala.

Usch. Jag som trodde jag skulle få en lugn och stillsam morgon med lite kaffe och min frukost, men icke då. Frukosten får vänta.

Inga kommentarer: