onsdag 22 juli 2009

Jobb jobb jobb.

Nu sitter jag på jobbet iallafall. Upplåsning och avlarmning gick utmärkt, och jag är inte så farligt bakis som jag trodde att jag skulle vara. Lätt huvudvärk har jag dock, och häller i mig kaffe som om det vore vatten för att sluta vara trött. Lite alert måste jag trots allt vara i mitt yrke.

Kollade nyss mitt schema, och insåg att jag inte har många dagar kvar tills ledigheten. Jobbar idag, tors, fre, lör. Lördagen kommer vara tung, dock.. Jobbar mellan 09 och 22.30, pga Stockholm Military Tattoo som håller hus här. Kommer bli hysteriskt roligt att försöka ta hand om alla roliga turister, jag lovar. ;/ Men jag älskar mitt jobb, och jag älskar att vara här. Så det ska nog lösa sig faktiskt.

Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra i en timme. Muséet öppnar inte förrän 10, och personalen kommer inte förrän runt 9.40 ungefär. Såatteeeh... Ja. Det blir till att hinka kaffe och slösurfa lite.

Puss!

Inga kommentarer: